Hybridi CD kotimaisena kehitysinnovaationa

Huippuartistit ja SULT ry mallintavat musiikille terveet kotimarkkinat ja talouden!

Suomalaisen työn liiton mukaan jopa 94% suomalaisista ostaisi suomalaisen tuotteen tukeakseen työllisyyttä. Valtaosassa musiikkia mekanismi toimii toisinpäin, koska moni suomalainen laulu on ulkomailla omistettu. Kuluttaja maksaa jo ennen kulutusta ulkomaiselle alustalle ja sieltä raha tilitetään ulkolaiselle levy-yhtiöille. Kulutuksen lisäämisellä ei enää ole vaikutusta, sillä kk-maksu tarjoaa rajattoman kuuntelun.

Nerokkaaseen parvimanipulaatioon pohjaava ulkomainen lobbaus on surkastuttanut markkinat ja sekin vähä vuotaa ulkomaille. Paikallisradiokentän tuho, CD-levyjen ylihinnoittelu ja tuotoiltaan huolestuttavasti paikallaan polkeva suoratoisto kertovat, kuinka väärät profetiat ovat järjestelmällisesti tuhonneet alalta kaikki teknologian tarjoamat mahdollisuudet.

Suoratoistossa on vain puoli miljoonaa maksajaa! Pitäisi olla neljä, jos väite kysynnän siirtymisestä nettiin kantaisi. Sinne ladataan 60 000 uutta teosta/pvä, mutta koska maksajien määrä ei kasva, tulos on sama kuin lisäisi vettä soppaan.

Musiikissa on käynyt kuin venäläisessä sotaopissa. Moukaroidaan maa ja saatiin vallattua arvottomat rauniot. Tosin arvokkain on jo saatu, kun ikivihreistä rahaa tulee tekemättä mitään. Suomalaisilla levy-yhtiöillä ei ole aitoa edustuksellista demokratiaa. Pienet piirit linjaavat uustarjonnan valtaosin 15-35 vuotiaille, ja loppujen on tyydyttävä siihen, mitä saa.

Kotimaisen viihteen edustajaksi perustettu Suomen Luova Talous (SULT) ry odottaa päättäjiltä kiireistä tietoa korjaammeko virheen yhdessä, vai tarvitseeko kotimaiselle viihteelle sekä sen tekijöille ja yleisölle perustaa suojeluskunta?

Poptori Oy

Erkki Puumalainen

toimitusjohtaja

SULTry:n hallituksen jäsen

 

Mallinnusta ja laskentapohjaa

Huippuartistit hybridi CD kokoelma on tuotettu ja omistettu 100%:sti Suomessa. Siinä 14 tähteä ja 20 superhittiä antavat brändiarvojensa tuen kuudelle uudelle osaajalle. Levy myydään 5€:n ”Reilun viihteen” hinnalla. Siitä euro menee al-veroon, euro kaupalle, euro jakeluun, euro valmistukseen + tekijänoikeusmaksuihin ja eurolla tuotetaan uutta ja/tai kuoletetaan vanhaa. Jos miljoona ihmistä ostaa vitosen levyn kerran vuodessa, kaikki osapuolet saavat miljoonan!

Suomessa on 3 miljoonaa ihmistä, joilla on varaa ja halua ostaa itselleen mieleinen vitosen CD vaikka viikoittain, etenkin kun siinä on mukana laajennetut suoratoisto- ja digipalvelut. Yksi uudelle artistille luotu hitti voi poikia puolen miljoonan euron keikkamarkkinat ja niiden oheen kulutuksesta moninkertaisesti suuremman vaikuttamistalouden.

Huippuartistit vol.1 CD lähtee alkuviikosta jakeluun. Sen sisältöön ja QR-koodin alle pääset tästä https://snd.click/Huiput1

Vol 2. julkaistaan elokuussa ja joka vuosi taas kaksi, jos kotimainen ekosysteemi saa investointi- ja toimintaedellytykset.